NAČÍTAVAM

Začnite písať

AKČNÉ MAMY AKČNÉ TIPY MAGAZÍN

Ako sa vyrovnať so stresom v práci a neprenášať ho aj domov?

Redakcia
Share

„Stres je normálny“, hovoria lekári a nemáme dôvod neveriť im. Život bez stresu by bol možno dokonca nudný a nezaujímavý, a to napriek všetkým jeho negatívnym dopadom. Na druhej strane, spôsob, akým stres ovplyvňuje človeka na fyzickej, psychologickej a emocionálnej úrovni, závisí od niekoľkých faktorov. Presnejšie povedané, od toho, ako sa človek dokáže vyrovnať so stresovými faktormi.

Prvým krokom pri účinnom zvládaní stresu je akceptovať, že mu čelia všetci ľudia, pretože je to normálna súčasť nášho života. Ďalším krokom je analyzovať, ako efektívne sa vám v minulosti podarilo vyrovnať so stresovými situáciami.

Stres v podnikaní a v práci

Máte dobrú živnosť alebo s.r.o.? Ako podnikateľka sa určite stretávate so stresom. Riešiť problémy s uplynutými lehotami alebo pendlovanie medzi marketingom a fakturáciou, je na dennom poriadku.Ale nevyhne sa to ani matkám, ktoré majú svojho zamestnávateľa a ledva skončia v práci, utekajú do škôlky vyzdvihnúť dieťa. Samozrejme, opäť v strese. Popritom ešte nakúpiť, nachystať večeru, alebo sa učiť so školákmi.

Množstvo stresu, ktoré zažívate, samozrejme závisí aj od vašej oblasti činnosti. Ale ak pochopíte, že úroveň stresu dosiahla bod, v ktorom vám bráni v produktivite, alebo si ho nesiete aj domov, potom musíte so sebou niečo urobiť. Vyskúšajte jeden z týchto postupov.

Porozprávajte sa so svojím nadriadeným

Pamätajte, že priznanie, že ste v neustálom strese, ako aj hľadanie pomoci v tejto situácii, nie sú znakom zlyhania. Toto je v skutočnosti znamenie, že chcete pomoc bez toho, aby ste pokazili svoju prácu. Ak vidíte, že máte na starosti viac ako ostatní, treba o tom hovoriť. Pripravte si zoznam úloh, ktorým sa v pracovnom čase venujete, a čo všetko máte na starosti, aby ste mali v rukách nejaký argument.

Diverzifikujte každodenný život

Ak ste podnikateľka, plánované zakladanie spoločnosti si vyžaduje z vašej strany vysokú mieru nasadenia a angažovanosti. Alebo ste manažérka a riadite tím ľudí? Alebo pracujete v korporáte a máte pocit, že objem práce presahuje normál a ťaží vás to, že vykonávate stále tu istú činnosť?

Skúste tento stereotyp na chvíľu zmeniť. Robte jednoduché veci inak. Napríklad si dajte obed na novom mieste, prechádzka v hale počas prestávky na obed alebo len zmena scenérie na 30 až 40 minút. Ak je pekné počasie, môžete sa napríklad niekam vydať na malý výlet. Tieto zmeny vám pomôžu zmierniť tlak a uľahčia vám stres a depresiu.

Zdieľajte svoje pocity s kolegami

Nájdite si čas a podeľte sa o svoje skúsenosti a problémy aj s ľuďmi, s ktorými pracujete. Toto vám pomôže nielen rozdeliť záťaž, ale môže vám tiež dať odpovede na mnoho otázok vrátane: „Ako konkrétne situácie riešiť efektívnejšie?“

Nájdite si príbuznú dušu a skúste ísť niekedy na kávu a prebrať pracovné problémy na káve v inom prostredí. Vždy je dobré mať spojenca alebo dobrú kamarátku.

Prečítajte si aj článok: Time management na materskej: Mamy, ako to stíhate?

Delegujte právomoc

Ak máte podriadených, prestaňte robiť všetko sami a zverte im niektoré úlohy. Ak neexistujú žiadni podriadení, rozdeľte svoje úlohy na realistické kúsky, ktoré sú časovo zviazané a na konci zoznamu nechajte niečo, čo môže počkať do zajtra.

Chronický stres, hovoria lekári, sa môže zmeniť na problémy duševného zdravia, ako je úzkosť a depresia. Preto sa mu snažte v práci, ale aj doma vyhýbať a robiť všetko preto, aby ste sa cítili sviežo a plné energie. Musíte predsa myslieť na svoju rodinu, manžela a deti.

foto: pixabay.com

Vytvorte si dobrý time management

Ak máte príliš veľa úloh, spravte si postup, ako ich budete vybavovať. Spíšte si všetko, čo musíte spraviť, od najdôležitejších vecí, ktoré treba vybaviť čo najskôr, až po úlohy s nižšou prioritou.

Narobte veci naraz, venujte sa radšej jednej veci poriadne a nerozptyľujte sa zbytočnosťami. Vypnite si notifikácie na Facebooku a osobný mobilný telefón. Efektívnejšia budete pri maximálnom sústredení sa na jednu vec, ako sa snažiť o multitasking.

Foto na titulke: shutterstock.com

Redakcia
Redakcia

Sme mamy ako ty a podporujeme sa navzájom vo všetkom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Sme inšpiratívny MAGAZÍN a zároveň KOMUNITA akčných mám. Pridaj sa k nám aj ty!

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *